Često postavljana pitanja

Zašto rezervisati preko agencije a ne preko interneta?

Avio kartu koju rezervišete i uplatite preko agencije plaćate agenciji i svaku naknadnu promenu avio karte obezbeđuju zaposleni u agenciji što je lakši način nego promena avio karte putem interneta. Agencija takođe, zahvaljujući dobrim ugovorima sa dobavljačima, ima često bolje cene nego pretraživači. Osim toga, plaćanje u agenciji je često bezbedniji način nego plaćanje karticom preko interneta. I poslednje ali često i najvažnije, briga i servis koji pružamo nakon uplate putovanja je mnogima važna. Naravno, izbor je uvek na putniku.

Zašto potvrditi rezervaciju i potpisati Ugovor o putovanju i Potvrdu garancije putovanja?

Na rezervaciji koju dobijete mailom važno je da potvrdite da su podaci tačni – destinacija, datum, vreme poletanja i sletanja i prezime i ime putnika navedeno u pasošu ili ličnoj karti (za putovanje u Crnu Goru). Molimo obratite pažnju na DJ ili Đ i napomenite zaposlenima u agenciji.

Molimo pažljivo pročitajte Ugovor o putovanju a ako primetite grešku, napomenite zaposlenima u agenciji pre nego ga potpišete. Važni delovi Ugovora su zaduženje (cena), pružene usluge, datum i uslovi otkazivanja. Na njih posebno obratite pažnju.

Potvrda garancije putovanja je informacija putnicima o garancijama koje agencija poseduje za slučaj insolventnosti i neispunjavanje obaveza od strane agencije.

Da li trudnice mogu da se voze avionom?

Naravno da avio kompanije dozvoljavaju prevoz trudnica ali je moguće da će tražiti neku potvrdu za prevoz posle 28 sedmice trudnoće. Uvek proverite sa zaposlenima u agenciji dokumentaciju koju je neophodno pribaviti pred putovanje kao i za koji termin je dokumentacija potrebna.

Da li je moguće prevoziti kućne ljubimce avionom i da li hoteli primaju ljubimce u hotelske sobe?

Prevoz kućnih ljubimaca je moguć u kabini za ljubimce težine do 8kg ili 10kg (težina se meri zajedno sa torbom ili korpom). Avio kompanije imaju propisane dimenzije za kaveze. Kućni ljubimci teži od 8 ili 10 kg se prevoze u prtljažniku po posebnoj proceduri. Ljubimci moraju imati propisana dokumenta za put a prevoz se uplaćuje na aerodromu posle merenja.

Da li mogu deca koja putuju sama bez roditelja da putuju avionom?

Deca koja putuju sama se nazivaju "nepraćena deca". U avio kompanijama to su obično deca do 12 godina za koju se doplaćuje servis po posebnoj proceduri.

Da li je moguće otkazati putovanje uz povraćaj cele uplate?

Za svaki otkaz putovanja, pogledajte uslove za otkaz putovanja sadržane u Opštim Uslovima Putovanja naše agencije objavljenim na našoj internet stranici. U iznimnim slučajevima a uz potvrdu o hospitalizaciji, agencija može probati da sa dobavljačem povrati uplatu i u tom slučaju novac će biti vraćen u celosti ili u iznosu koji je vraćen od strane dobavljača ili avio kompanije.

Da li je moguće promeniti ime na avio karti?

Avio karta se smatra dokumentom za putovanje i samim tim na već izdatoj karti, ime se ne može promeniti. U slučaju da se radi o drugom prezimenu osobe koje je zaboravljeno da se ubaci u rezervaciju, uz dokument po kome se vidi dodatno prezime (obično venčani list), kompanija uz prethodnu napomenu ubačenu u rezervaciju, može primiti putnika na let.

Koji broj putnika se smatra grupom? Da li je povoljnije ako se putuje kao član grupe?

U avio saobraćaju, grupom se smatra najmanje 10 putnika. Povoljnost grupne rezervacije najčešće nije u ceni, već u mogućnosti da se uplati depozit za grupnu rezervaciju a da se imena putnika dostave najkasnije 10 dana ili 7 dana pred put. Tako se izbegavaju troškovi otkazivanja avio karte za putnika koji je otkazao i umesto njega putuje drugi putnik.

Šta dobijam učlanjenjem u miljažne programe avio kompanija?

Većina avio kompanija nudi programe učlanjivanja u miljažne programe kako bi putnike privukla da se odlučuju za istu kompaniju prilikom odabira za putovanje. Neke kompanije su se udružile pa se putovanjem različitih kompanija jednog udruženja skupljaju milje. Nakon određenog broja skupljenih milja, putnik stiče pravo na besplatnu kartu ili upgrade na bolju klasu ali najčešće plaća aerodromske takse. U nekim kompanijama i aerodromske takse mogu biti uplaćene miljama a neke kompanije nude i poklone umesto avio karata. Neiskorišćene milje uobičajeno ističu nakon dve ili tri godine.

Šta dobijam ako uradim online check in?

Agencija ne praktikuje online check in za klijente. Najbolje je da to uradite sami, Online check in je otvoren 48 sati ili 24 sata pre poletanja. Ukoliko imate samo ručni prtljag, možete da odete direktno na pasošku kontrolu. Važno je da svoje boarding karte imate odštampane (za letove Air Serbia to je neophodno) ili u svom mogilnom telefonu ili tabletu. Za online check in potrebni su podaci iz pasosa.

Kada su neradni dani i školski raspusti u 2016. godini i 2017. godini?

Državni i verski praznici su:

  • 1 i 2. januar - Nova godina - neradni dani
  • 7. januar - Božić - neradan dan
  • 15, 16. februar - Sretenje - Dan državnosti - neradni dani
  • 16, 17. April - Vaskršnji praznici - neradni dani
  • 1, 2. maj Praznik rada - neradni dani
  • 11. novembar - Dan primirja u Prvom svetskom ratu - neradan dan

Školski raspusti su:

  • Zimski raspust
    • I deo 4. do 6. januar (31. decembar - 8. januar uključujući praznike)
    • II deo 30. januar do 13. februar
  • Letnji raspust
    • 13. jun do 31. avgust